Kaş’ta Gezilecek ve Görülecek Yerler

by M for Merve 02/07/2017 0 comment

Herkese aşırı derecede merhaba! Çok sevdiğim, tek kişilik Prestij ailesi sayılabilecek canım bloguma 45 derece sıcak bir post ile döndüm: Kaş’ta Gezilecek ve Görülecek Yerler.

Tabii başlık Kaş olunca siz sanıyorsunuz ki biz Mehmet’le Cumartesi günü gittik Sabiha Gökçen’e, kabin bagajlarımızla uçağa bindik, 1.5 saat sonra Dalaman’a indik falan tabii ki böyle şeyler olmadı. Çoook uzun zamandır yapmayı düşündüğümüz, bagaja buzdolabı koymalı road trip yaptık. Yehuululullululuulul Çok keyifliydi ya yemin ederim. Cuma akşamı İstanbul’dan iş çıkışı yola çıktık, benim görmek isteyip bir türlü göremediğim Eskişehir’e geçtik. Gece orada dinlendik, sabah çi böreğimizi yedik ve Burdur’un Maldivler’i Salda Gölü’nde küçük bir göl turunun ardından Kaş’a ulaştık. 3 gün Kaş ardından cankuşlar Aliş ve Tuçiş’in Bodrum’daki tatillerine ilave olup 3 gece 3 rakı meze mottosuyla şahane bir karaciğer boşaltımı ardından İzmir’ime geçtik, bayramda el öptük ve İstanbul’a döndük. Mersin ve Çanakkale dışında tüm Türkiye koylarını fethettik diyebilirim böylece.

Bodrum’daki beach’te ağzıma dev pizza dilimini sokuşturmaya çalıştığım sırada karşılaştığım Cansu‘nun küçük “parmaklarını kırıcam artık blog’una yazar mısın!”  tehdidiyle işte buradayım.

Küçük Kaş Uyarıları

• Kaş’ın tarihinden bahsetmeyeceğim, tüm Türkiye gibi Kaş’ta da Roma’dan kalma tarih yığını, sular altında kalan şehirler ve kiliseler bolluğu var. Muhteşem kusursuzlukta koylarıyla meşhur ve turkuaz rengi şahane denizi çevreleyen yemyeşil dağ manzarasının bir küçük problemi var; UÇURUMLAR. Saatler süren, bana ömürler gibi gelen uçurum ve viraj yolculuğunun ardından benim Kaputaş Viyadüğü’nde gözüm karardı ve başım döndü, bayılıyordum. Ama benim yükseklik korkum var yani sizi de korkutmayayım sonuçta.
  • Bir diğer problem, SICAK. Biz sezonunda gitmeyelim de az kalabalık olsun diye Ramazan’da, henüz sıcaklar başlamadan gittik ama şu an 44 derece gösteriyor. 44 gibi 44 bu arada. Çok fena yakıyor insanı. Benim buğday tenim azıcık güneşte 1 öğlen güneşlenmesinde Yattara’ya döndü, Mehmet canım İngiliz teniyle yanımda Nicole Kidman gibi elinde sahil şemsiyesi, diğer elinde 50+ Sebamed’le güneşe karşı savaş verdi.
  • Deniz ve koylardan bahsedeyim. Jeneriklik koylardan bahsediyorum, CENNET VATANIM. Ben dönüşte Bir Başkadır Benim Memleketim söylüyordum arabada. Ama su soğuk asjdklsajd Ben İzmirli olduğum için her suya soğuk da diyor olabilirim ama bazı koylarda Mehmet de soğukmuş dedi yani ama o o kadar dedi, ben ay ay ay falan dedim. En iyi su Kıprıs valla miss sıcacık. Ben Kıprıslı dostlarımla Kıprıs’ta mis gibi suya giricem bir dahakine. Dert yok tasa yok. Dip de taşlık, benim gibi bebe poposu ayaklarınız varsa mutlaka deniz ayakkapıyla gidin. Bir de tabii ki gözlük alın da denizin altında Nemo’ları selamlayın.
  • Tekne turunu atlamayı aklınızdan bile geçirmeyin. Tur seçeneği çok fazla, müzik yayını yapıp yapmadıklarını, kaç yolcu aldıklarını sormanızı, tekneyi de incelemenizi tavsiye ederim. Cennet koylarda huzurla kitap okurken balık istifi bir etle güneşlenmek ve bu sırada da arkada Koko Cambo çalmasını istemeyebilirsiniz.

Kaş’ta Gezilecek ve Görülecek Yerler

Koylar, Etkinlikler

Limanağzı Koyu

Limanağzı; Kaş merkezden ancak tekneyle ulaşılan, içinde 4 adet beach bulunan şahane ve mutlaka görülmesi gereken bir koy. Karşıya geçen minik tekne, Merkez’deki limandaki duraktan sabah 10:00’da yolcu almaya başlıyor, doldukça karşıya geçiliyor. Kişi başı gidiş-dönüş 20 TL.

İlk durak Bilal Beach. En meşhuru bu sanırım ancak biz en sondaki Nuri’s Beach’e gittik. Ali’nin dediğine göre kokteylleri daha iyiymiş. Bilal’e gitmediğim için karşılaştırma yapamıyorum ancak mekan çok keyifli. 15-20 saat yattık biz orada. Pomegranate Mojito’su damağımda.

Patara Plajı

Caretta kardeşlerimizin yuvası, Le vent nous portera klibi çekebileceğiniz fotoğraflar veren 18 km’lik kum plaja 10:00’dan sonra giderseniz (biz) dalgaya kalıyorsunuz. Çok sabahtan gidin, keyifle yüzün. Biz yüzemedik SİZ YÜZÜN sdjlaksjdlk

Kaputaş Plajı

OuiNon.us_Kaputaş

DÜNYANIN EN GÜZEL KOYU YARABBİM. Böyle bir renk yok yemin ederim. Buraya da abartıp akşamüstü gelmeyin, burası da dalgalanıyor. Sabahtan çarşafff. Benim bayılayazdığım viyadükte arabayı park ediyorsun, aşağıya iniyorsun merdivenlerden. Belediye tesisine 2 şezlonga 15 lira veriyorsun, istersen yanında getirdiklerini ye iç, istersen belediye tesisinde Ayvalık tostu adlsjsalkd

Saklıkent Kanyon

Dünyanın en maceracı insanları değiliz Mehmet ve ben. Daha çok ben lsdjkklajsdl Ama Saklıkent’i ben görmek çok istiyordum. Girişte çok coşkulu bir akarsuya karşı, halata tutunarak yaklaşık 100 metre ilerliyorsunuz. Burada su buz gibi, ben sonlara doğru ayağımı hissetmemeye başlamıştım. O coşkulu kısmı geçtikten sonra su ısınıyor da ehlileşiyor da. Dipte yer yer çukurlar, yer yer kayalar olduğu için yavaş ilerliyorsunuz ancak kanyon diyorum arkadaşlar. Büyüleyici bir atmosferi var tabii ki.

Biz orda canımız için mücadele ederken; insanlar kucağında bebekle, 3 yaşında çocuklarla falan NE ARIYOR BURDA? Coşkulu kısımda selfie çektiği için ilerlememi engelleyen kadını ittiğim için pişman değilim bu arada.

Buraya da mutlaka deniz ayakkabısıyla gidin. Unutursanız da girişte kiralık veriyorlar ayakkabı.

Kekova Yat Turu

Bunu yapmadan dönerseniz ağzınıza terlikle vururum. Sabah 10:00’dan akşam 18:00’a kadar yaklaşık 7-8 koy dolaşıyor, tüm gün aşırı güzel denizden kendinizi kaybediyorsunuz. Dilerseniz sizi otelden  otomobille alan turlar da var. Fiyatlar 70-80 TL arası değişiyor. 150 falan derlerse okey demeyin hemen yani.

Hidayet Koyu

Bir diğer ÇÜŞ BU KADARI DA OLAMAZ koylarından biri. Blanca Beach işletiyor koyu, çok da güzel işletiyorlar helal olsun. Suyun -63 derece olması bir yana, manzara ve denizin über berraklığı sinir bozar cinsten.

Restoranlar, Cafeler, Barlar, Pavyonlar, Diskolar

Smiley’s

Muhtemelen balık yemek için çarşıdaki renkli ampullü ve süslü restoranları tercih etmeyi düşüneceksiniz. Biz öyle düşünüyorduk ancak pansiyon işletmecisi bize sağolsun Serpil Abla’nın Smiley’s balık restoranını önerdi. Atmosferi gösterişli değil, söyliyeyim. Ama diğer restoranlar dondurulmuş balık alırken buradaki balıklar günlük taze deniz balığı. Zaten lezzetinden falan aşırı belli.

Biz adını duyup denemek istediğimiz kırmızı İsgaroz ve Serpil Abla’nın önerdiği İskina’yı yedik. İsgarozu kadın resmen vermemek için savaştı ama biz ısrar edince verdi, bayattı zaten askdjask ama diğeri aman allahım böyle bir tazelik olamaz. Kalamardı karidesti derken zeytinyağlı falan da yiyemedik. Serpil Abla ne öneriyorsa ye, ne önermiyorsa yeme.

Çınar Restoran

Lokal diye diye korkarım bir sonraki durağımız bir köylü ailenin evi olacak askdkalsjda Saklıkent’in 5-6 km ilerisinde Ercan Abi, evinin bahçesine kurduğu döşeklerde sac kavurma sunuyor. Sac kavurma dediğinizde yanında 1 litrelik sürahide ayranınız, sac ekmeğiniz, karpuz ve mevsim meyveleri, ev kızarmış patatesi, şahane bir çoban salatanın olduğu dev tepsiyle ne olduğunuzu anlayamıyorsunuz. Hayatta bitiremem dediğiniz dev tepsi de Ercan Abi’yle sohbet muhabbet bir şekilde bitiyor.

Biz akşam yemeği yiyemedik bu menünün ardından. Eğer kalmak isterseniz bahçedeki döşeklerde uyumak bedava, siz sadece sabah kahvaltı parası veriyorsunuz. Çok iyi değil mi ya şsaldkşals Ercan Abi <3

Ayıptır Söylemesi TEPSİYE BAK

Zaika

Ocakbaşı ne alaka? demeyin, vejetaryen değilseniz mutlaka buraya uğrayın, şaşlık ve zaikas söyleyin (şaşlık daha iyi)(zaikas bitebiliyormuş, ayırtın telefonla rezervasyon sırasında). Hatta vejetaryenseniz de uğrayın, mezeleri yersiniz. Arap mutfağından aşina olduğumuz mezeleri Ortadoğu’da bulunmadığım için karşılaştıramayacağım ama Türkiye’de gittiğim Antakya vs. mutfaklarının arasında en iyisiydi. Atmosfer de aşırı tatliş. Arkamızda ayrılan çift bu atmosferde nasıl kavga edip ayrıldı hala anlamış değilim.

Bize Önerilen Ama Gidemediklerimiz, Siz Gidinler

Gittiğim her tatil aynısını söylüyorum ama sanırım bu 10 günlük küçük Türkiye turu gerçekten en iyi tatillerimden biriydi <3<3<3